Friday, May 04, 2007

Cannes

Raznorazni kulti - Provansa jih je polna. Na poti proti kultnemu Cannesu sva naredila detour do kraja Saint-Maximin-la-Sainte-Baume , ki je bil z baziliko Marije Magdalene center kulta te nekoliko kontroverzne svetnice, prostitutke, Jezusove najbližje spremljevalke, apokrifne prve učenke, ljubimke, žene ...


Sarkofag in relikvarij Marije Magdalene

Po že omenjenem centralnem srednjeveškem provansalskem mitu so Marija Magdalena, Maksimin in družba po čudežu pristali na provansalskih obalah Camarguea. Marija se je umaknila k puščavniškemu življenju v votlini v bližnjem gričevju Saint-Baume (Sveta špilja), po smrti pa jo je Maksimin pokopal v to kripto, ki so jo "našli" v 13. stol in okoli nje zgradili sedanjo cerkev, ki je postala središče kulta.
Dimenzija spontane religije: mit, vezan na domače kraje, sveta žena iz gorske votline, magična moč fetišev - relikvij (glava MM je še danes predmet čaščenja v cerkvici La Saint Baume pri votlini) . Pa še navezava na svetopisemsko zgodbo: skesana grešnica, implicitna seksualna dimenzija razmerja med Jezusom-učiteljem in učenko, podreditev grešne ženske in kaj vem še vse mogoče, je povzročilo strašansko priljubljenost kulta MM. Zanimivo, da je še danes tako močna in privlačna za pop kulturo.
Druga zgodba je, kako je institucionalna religija s sistemom svetniških kultov v srednjem veku vselej znova uspela integrirati magično-mitsko religioznost v teološko-političen sistem cerkve. Sistem svetnikov vključuje kult prednikov (npr. svetnik zavetnik mesta) -, politeizem in animizem (panteon svetnikov in svetih krajev), mitologijo (življenja svetnikov), magijo in fetišizem (relikvije in priprošnje) ... Večin svetišč je pravzaprav nastala in dosegla priljubljenost okoli teh določil - romanska bazilika je zrasla na mestu groba svetnika, itd ...



Bazilika in orgle

Francoska revolucija je kulte rušila in hkrati postavljala nove. Zgodba teh Isnardovih orgel iz l. 1772 je močno zanimiva: revolucijo so preživele po zaslugi Napoleonovega mlajšega brata Luciena Bonaparteja, ki je bil v obdobju terorja lociran tu in je orgle baje rešil tako, da jim je dodelil revolucionarno funkcijo - na njih so pač igrali Marsaljezo, med tem ko so cerkev uporabljali za skladišče hrane.


Corniche de l'Esterel

Tu je Azurna obala pravzaprav oranžna. Razlog: masiv Esterel je v nasprotju z večino kraške Provanse vulkanskega izvora. Kamnina: riolit (kremenov porfir).


Cannes, La Croisette



Palais des Festivals


Paviljoni ...


... in WC


Zlata palma 2007 - 4 Mois, 3 Semaines Et 2 Jours

1 comment:

Špiklja said...

precej veličastno, vse skupaj

MM-jino posthumno ležišče pa tudi ni kar tako, vzpodbudno, "vse se vrača, vse se plača"